Świetlica szkolna

AKTUALNOŚCI 2023/2024


ZAJĘCIA PLASTYCZNE W KLASACH DRUGICH

PROJEKT EDUKACYJNY “CZTERY PORY ROKU” – “DRUŻYNA PIRATÓW”

Uczniowie ze świetlicy 0.46 z kl.1A i 1F biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym “Cztery Pory Roku”. Chcielibyśmy się pochwalić, że pierwsze zadanie mamy już zaliczone.🤩 Dzieci wykonały prace pt. “Drużyna piratów” z mapą skarbów. Po skończonej pracy miały dużo radości, gdy mogły już swobodnie się bawić wykonanymi przez siebie ludzikami… szukając skarbu 😊

DZIEŃ KROPKI

15 września na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto, które ma na celu pobudzanie kreatywności, pomysłowości, talentu i odwagi w pokonywaniu trudności. Kropki bywają różne. Niektóre są małe i stoją na końcu zdania, czasem bywają na muchomorach, a jeszcze inne pojawiają się na nosie. Kropki zdobią świat i inspirują artystów.

Świetliczaki ten dzień rozpoczęły od zapoznania się z historią Vashti -bohaterką krótkometrażowego filmu The Dot, poszukiwały kropek w najbliższym otoczeniu, tworzyły kreatywne prace plastyczne, odtwarzały kropkowe figury uczestnicząc w zabawach ruchowych, fotografowały się w kropkowych ramkach, rozwiązywały zadania i zagadki.

Przygotowały też gazetkę, na której pojawiły się grafiki inspirowane twórczością Yayoi Kusamy, były rozmowy o roli Kropki w ułatwianiu życia osób niewidomych oraz kolorowe piegi rodem z Akademii Pana Kleksa. Uczniowie opowiadali o swoich talentach oraz o tym, co najbardziej lubią robić w wolnym czasie. Stworzyli tor przeszkód z poduszek w kształcie kropki. Obejrzeli filmik edukacyjny i bawili się gniotkami. Ukoronowaniem Dnia Kropki były bańki mydlane, które szybowały wysoko ponad dach szkoły i korony drzew.

Mamy nadzieję, że to kropkowe szaleństwo jak co roku przypomni naszym świetliczakom, że każdy ma jakiś talent, że warto w siebie wierzyć, że nawet z małej kropki może powstać coś wspaniałego.

SZKOŁA DO HYMNU

Przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11, wspólnie z dziećmi ze świetlicy 046 odśpiewaliśmy hymn narodowy.

“Barwy Ojczyste” – Czesław Janczarski
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

JESIEŃ W ŚWIETLICY

Za oknem szaro, buro, a u nas PIĘKNA ZŁOTA POLSKA JESIEŃ 🍁🍂🍂🍁 Tak się bawią dzieciaczki z kl.1 A, B, C, F w świetlicy 0.46 – tworząc ciekawe prace plastyczne.

AKTUALNOŚCI 2022/2023


AKCJA “ŻONKILE W SZKOŁACH, BIBLIOTEKACH I INSTYTUCJACH KULTURY”

19 kwietnia 2023 r. w 80 rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim w świetlicy szkolnej przeprowadzona została lekcja w ramach akcji “Żonkile w szkołach, bibliotekach i instytucjach kultury”.

Uczniowie wysłuchali opowiadania pt. “Było – nie ma – jest” autorstwa Katarzyny Jackowskiej – Enemuo, a następnie omówili je z nauczycielkami. W odniesieniu do utworu oraz wcześniej przedstawionego kontekstu historycznego dotyczącego powstania w getcie warszawskim uczniowie rozmawiali o tym czym jest dla nich strata, smutek, tęsknota. Poruszony został również temat radzenia sobie z trudnymi emocjami, szukania oraz udzielania pomocy. Nie zabrakło osobistych przemyśleń i refleksji, a nawet odniesień do obecnej sytuacji za wschodnią granicą Polski. Uczniowie wykazali się zaangażowaniem w temat, wielu z nich się wzruszyło.

Podczas zajęć wykonali także prace plastyczne pt. “Żonkil, symbol Powstania w Getcie Warszawskim”. Tego dnia uczniowie i nauczyciele przyłączyli się do tej akcji pamięci przypinając do ubrań papierowe żonkile.

ŚWIETLICZAKI NA TROPIE… KOLORÓW ŚWIATA – AUSTRALIA I OCEANIA

Świetliczaki z klas 1E, 1F, 1G, 1H kontynuują wykonanie zadań w ramach projektu “Świetliczaki na tropie kolorów świata” – tym razem z modułu zielonego – Australia i Oceania.

Uczniowie zapoznali się z gatunkami zwierząt zamieszkującymi Australię. Dowiedzieli się jakie zwierzęta występują w herbie tego kraju. Wykonali prace plastyczne z emu, kangurem i misiem koala – który najbardziej spodobał się dzieciom. Przygotowaliśmy również tor przeszkód, przechodzenie pod liną i rzuty do celu.

Dzieci zapoznały się z prezentacją oraz filmami na temat Wielkiej Rafy Koralowej. Wykonały ciekawe prace plastyczne, z których wspólnie przygotowaliśmy kolorową dekorację w naszej sali.

ŚWIETLICZAKI NA TROPIE… KOLORÓW ŚWIATA – AMERYKA

Świetliczaki z klas 1E, 1F, 1G, 1H wykonały dwa zadania z modułu czerwonego – Ameryka.

Oglądaliśmy największe aglomeracje obu Ameryk m.in. Nowy Jork, Los Angeles, Sao Paulo, Rio de Janeiro, Mexico City. Wykonaliśmy fotokolaż ze zdjęć. Uczniowie zbudowali dwa wieżowce, poznali flagi większych krajów znajdujących się w Ameryce Północnej oraz Południowej.

Wykonaliśmy prezentację – album Amerykańskie ciekawostki. Uczniowie dowiedzieli się m.in., że Iguany można spotkać w parku w Ekwadorze, Pustynia Atacama to jedno z najbardziej suchych miejsc na Ziemii, a w Wenezueli nad jeziorem Maracaibo rozbłyska piorunami prawie każdego dnia w roku burza – dlatego miejsce to nazywa się latarnią Maracaibo.

Karina Piotrowska
Agnieszka Lodowska
Marta Gluchowska

ŚWIETLICZAKI NA TROPIE… KOLORÓW ŚWIATA – EUROPA

Uczniowie klas pierwszych (1E, 1F, 1G, 1H) biorą udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym w ramach Akademii Świetlicowej “Świetliczaki na tropie … kolorów świata”. Tematem przewodnim wszystkich działań są barwy flagi olimpijskiej, które symbolizują poszczególne kontynenty. W projekcie znajduje się 6 modułów (5 dotyczących barw olimpijskich odpowiadających kolejno: Europie, Azji, Afryce, Ameryce i Australii z Oceanią i 1 wspólny “Kolorowy” w odniesieniu do wszystkich kontynentów). Uczniowie mają zajęcia warsztatowe, podczas których omawiają wybrane kraje.

Świetliczaki z klas 1E, 1F, 1G, 1H wykonały pierwsze zadanie z modułu I – Europa: W dolinie Muminków. Uczniowie wzięli udział w wirtualnej wycieczce po Finlandii poznając flagę, stolicę i zalesione obszary tego kraju. Oglądali również film edukacyjny o Finlandii dowiadując się różnych ciekawostek. Dzieci wysłuchały z zainteresowaniem przygód Muminków, oglądając ilustracje i rozpoznając bohaterów książki na obrazkach. Ostatnim zadaniem było wykonanie pracy plastycznej, której efekty są widoczne na zdjęciach.

PODRÓŻ DO AFRYKI

Świetliczaki z klas 1E, 1F, 1G i 1H wyruszyły w podróż do Afryki. Poznały wiele ciekawostek na temat dzikich zwierząt w tym największych ssaków lądowych – słoni. Uczniowie znaleźli różnicę pomiędzy słoniem afrykańskim a słoniem indyjskim. Dowiedzieli się jak wiele funkcji pełni trąba słonia. Przeczytaliśmy wiersz J. Tuwima Słoń Trąbalski oraz wykonaliśmy pracę plastyczną i rozmaite graficzne ćwiczenia np. rysowanie słonia po śladzie, wycinanie.

ZAKŁADANIE MINI OGRÓDKÓW OKIENNYCH

W tym roku wiosna przyszła jak zawsze punktualnie, tylko zima ociągała się z odejściem. W naszych świetlicach czekaliśmy na nią z wielką niecierpliwością. Bardzo się cieszymy obserwując w przyrodzie różne objawy jej obecności: cieplejszy wiatr, zieleniąca się trawa, pierwsze listki na drzewach i nieśmiało zakwitające krokusy, stokrotki i fiołki. Chcieliśmy podkreślić naszą radość z pierwszego dnia wiosny, dlatego na świetlicowych parapetach pojawiły skrzynki z przyniesionymi i posadzonymi przez dzieci kwiatami. Była to doskonała okazja do poznania lub utrwalenia wiedzy na temat kwiatowych zwiastunów wiosny.

Bardzo dziękujemy rodzicom za ukwiecenie naszych mini ogródków okiennych.

ŚWIETLICOWE KOLĘDOWANIE

W dniu 21 grudnia 2022 w naszej szkole odbyło się świetlicowe kolędowanie w którym brały udział dzieci z klas pierwszych i drugich. Uczniowie śpiewali znane kolędy i pastorałki grając przy tym ma instrumentach Orffa. Wspólne muzykowanie powoduje takie skutki jak: uśmiech, radość, rozwój i optymizm.

Wesołych Świąt🎄

Aneta Wróbel

DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI

DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA

8 listopada 2022 roku w świetlicy 0.32 zorganizowaliśmy Dzień Zdrowego Śniadania.

Podczas zajęć dzieci z klas pierwszych 1E, 1F, 1G, 1H zapoznały się z zasadami zdrowego odżywiania. Dowiedziały się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. Wspólnie z wychowawcami świetlicy przygotowały smaczne i zdrowe kanapki oraz sałatki owocowe. Podczas przygotowywania wspólnego posiłku było dużo radości. Wszystkim dopisywały apetyty, a samodzielnie skomponowane śniadanie smakowało wyśmienicie. Dziękujemy rodzicom za pomoc i zaangażowanie oraz różnorodność przyniesionych przez dzieci produktów, dzięki czemu przygotowane przez dzieci kanapki były nie tylko smaczne ale też pięknie wyglądające i kolorowe.

Marta Gluchowska
Agnieszka Lodowska
Karina Piotrowska

DZIEŃ BAJEK

5 listopada w kalendarzu świąt nietypowych wpisany jest Dzień Bajek. Ponieważ w tym roku wypadł on w sobotę, obchodzenie go przenieśliśmy na kolejny tydzień. Uczniowie klas drugich wraz z nauczycielami swojej świetlicy zbudowali okręt piracki z materiałów do recyklingu – kartonów, papierowych opakowań i szarego papieru. Wspólnie tworzyli projekt, sklejali poszczególne części, malowali, a następnie na zaproszenie Pirata z Karaibów wyruszyli w pełną przygód, niezapomnianą podróż po morzach i oceanach W drodze nie zabrakło śpiewania szant, przeciągania liny i innych prac okrętowych. Zarówno dzieci jak i nauczyciele bawili się doskonale, bo “fantazja jest od tego, żeby bawić się na całego”.

Elżbieta Białobrzeska-Pietrzyńska
Dominik Brudnowski
Michał Florczak
Paweł Kropielnicki

DZIEŃ DYNI

EUROPEJSKI TYDZIEŃ SPORTU

W dniach 26-30 września z inicjatywy Komisji Europejskiej odbył się Europejski Tydzień Sportu, który ma na celu promować sport i aktywność fizyczną w całej Europie. W ramach tego tygodnia w świetlicy klas pierwszych i drugich zostały przeprowadzone zajęcia ortofoniczne pod hasłem “Za ruchem idzie mowa”. W czasie zajęć doskonaliliśmy koordynację słuchowo-ruchową, usprawnialiśmy narządy mowy, słuch fonemowy. Dzieci mogły się pochwalić swoimi sportowymi zainteresowaniami.

Klementyna Plutecka

MUZYCZNE PORANKI z p. ANETĄ

W świetlicy klas  pierwszych odbywają się cykliczne poranki z muzyką prowadzone przez p. Anetę Wróbel. Podczas tych muzycznych spotkań dzieci uczą się piosenek tematycznych nawiązujących do cyklu „Cztery pory roku”, słuchają muzyki poważnej, poznają instrumenty muzyczne i wspólnie muzykują wykorzystując instrumentarium Orffa.

Skip to content